Co se vyplatí víc? To je, oč tu běží
Na začátek je dobré si říct, že počítače a notebooky jsou stroje, které se dokážou lehce pokazit, ale v mnoha případech se také dají lehce opravit. Rozmýšlíte se mezi tím, zda PC / notebook prodat, nebo zda se vyplatí ho opravit? Zkusím vám s tím pomoci.
Jsou 2 hlavní příčiny, proč zvažujete koupit nový počítač.
Počítač může být pomalejší z několika důvodů. Může to být skutečně zastarání přístroje (pokud je starší 8 a více let), ale často se jedná například o nějaké napadení virem. Mnohdy také stačí vyměnit jen jednu součástku za pár stokorun.
Někteří prodejci se začínají starat o své zákazníky i po nákupu a nabízejí služby jako vyčištění/zrychlení staršího PC/notebooku. Sami takovou službu realizujeme pro HPmarket.cz.
Hodně záleží na tom, jak moc zařízení využíváte.
Ve většině firem je zaveden cyklus obnovy notebooků kolem 4 až 5let, nová zařízení se kupují v ceně zhruba 25 000 korun. Nenáročným uživatelům přístroj často vydrží i 8 let od doby jeho uvedení na trh, pokud se o něj správně starají (tipy, jak na to, najdete na našem blogu nebo sociálních sítích).
Zjednodušeně lze říct:
Je dobré mít na paměti, že počítač i notebook se dají jednoduše vylepšit zakoupením nových komponent. Malá paměť, málo místa na disku nebo slabá baterie jsou záležitosti, které se dají opravit jednoduše zakoupením novým komponent a ani vás to nepřijde na hodně peněz. Zjistit, co je příčinou a co brzdí zrovna váš stroj, není nic náročného, je to úkon na pár minut, když víte, jak to udělat. Základní přehled může poskytnou tzv. Správce úloh a záložka Výkon. Od Windows 10 jsou tam zobrazeny názorné grafy.
Ze všeho nejdřív je vhodné se zamyslet, zda nám počítač stále vyhovuje a jsme s ním spokojeni. Jestliže je odpověď „Pokud by se neporouchal, nechal bych si ho“, tak je to jednoduché a stačí najít strůjce problému a opravit to. To můžete udělat dvěma způsoby: můžete jít i se zařízením fyzicky do servisu (kde prvně proběhne diagnostika – většinou placená – a poté odhad ceny) nebo můžete zavolat na IT Parťáka a provést diagnostiku vzdáleně. Často se při diagnostice zjistí, že problém je softwarového původu a nemusí se tedy ani kupovat žádná součástka, takže fyzický přenos zařízení do servisu byl zbytečnou ztrátou času. Pokud se zjistí, že problémem je skutečně nějaká součástka, pak – v případě, že potíže řešíte s IT Parťákem, můžeme za vás napsat odbornou zprávu do servisu, v níž IT řečí kolegům vysvětlíme, kde je problém a co je třeba vyměnit. Servis může součástku rovnou objednat a vaše zařízení zde tak stráví jen pár minut, nutných na výměnu. Odvážnější uživatelé často chtějí součástku vyměnit za naší asistence prostřednictvím jakéhosi „videodozoru“.
Odebírejte náš newsletter: