Když Outlook neposílá ani nepřijímá e-maily, pomůže IT Parťák
*Případové studie jsou ověřovány. Více se dozvíte v obchodních podmínkách.
Pan Sobíšek je jednatel ve společnosti SOBI RS, s.r.o., z Prahy, která se zabývá stavebními pracemi. Před časem si zakoupil nový notebook, zprovoznil jej a nainstaloval na něj Office 365. Všechny aplikace mu fungovaly bez problému až na Outlook. Pan Sobíšek se snažil ho nastavit dle WEDOS návodů, ale bohužel se mu jeho e-mail v aplikaci stále nezobrazoval, a tím pádem mu nešlo z Outlooku posílat e-maily ani je přijímat a to ho brzdilo od práce.
Zákazník se na nás obrátil s tím, že při přidávání účtu do Outlooku nefunguje nastavení POP3 a SMTP protokolů, a proto se mu nedařilo e-mail přidat a nastavit.
Měl také nainstalovaný ESET antivirus, ve kterém měl spuštěnou funkci „ochrany e-mailové schránky“. I když se nemusí zdát, že tyto dvě informace mají nějakou spojitost, jak zjistíte dále, byl to právě ESET, který celé nastavení schránky komplikoval.
Po úvodní komunikaci a prvotním vzdáleném připojení na obrazovku notebooku jsme si mysleli, že údaje pro nastavení komunikačních protokolů byly pouze špatně zadány – po zadání několika variant přístupů SMTP a IMAP (IMAP je zjednodušeně řečeno modernější verze POP3) protokolů jsme ale usoudili, že chyba bude jinde a bude se jednat o komplexnější záležitost. Zkontrolovali jsme softwarovou výbavu nového notebooku (nový počítač jsme neinstalovali my, tak jak to často děláme u jiných zákazníků) a poznačili si důležité informace. Protože jsme věděli, že budeme muset tento případ zkoumat více v detailu, a nechtěli jsme plýtvat čas zákazníka, dočasně jsme mu na notebook nainstalovali a nastavili poštovní aplikaci ThunderBird, se kterou dle jeho slov dříve pracoval a se kterou byl spokojen. Nadále jsme hledali řešení tohoto požadavku, ale už bez nutné součinnosti pana Sobíška.
Během několika desítek minut jsme nalezli několik možných příčin tohoto problému, následně jsme se podruhé spojili se zákazníkem a zádrhel jsme vyřešili dočasným vypnutím funkce „ochrany e-mailové schránky“ u bezpečnostního řešení ESET. V aktuálních verzích aplikací Outlook a ESET, které měl pan Sobíšek na notebooku, totiž tato funkce způsobovala potíže při přidání e-mailové schránky. Po přidání schránky jsme ochrannou funkci zase zapnuli.
E-mail v MS Outlook tak začal fungovat, jak si zákazník přál.
„Chtěl bych poděkovat za pomoc při zprovoznění aplikace nového počítače. Pomoc firmy IT Parťák byla profesionální a úspěšná.“
Máte i vy potíže s nastavením Office aplikací? Nebo se zprovozněním e-mailové schránky?
Nechte to na nás – jsme tady, abychom vám pomohli.