IT Parťák: Vzdálená IT podpora v kapse
pracovní dny: 8:00 - 20:00 | víkendy: Zavřeno
dnes:
558 080 080
IT Parťák / Reference / Salming ČR, s.r.o.

Salming ČR, s.r.o.

Maily končí ve spamu? S IT Parťákem už ne!

Zákazník

Petr Culka - jednatel, Salming ČR, s.r.o.

Zdroj: Google
Parťák: Filip
Filip Svačina

*Případové studie jsou ověřovány. Více se dozvíte v obchodních podmínkách.

Popis případu

Pan Petr Culka je jednatelem společnosti, která podniká v Praze, a obrátil se na nás přes chat. Svůj problém se dle vlastních slov snažil vyřešil již několik týdnů, ale ani přes veškerou snahu se mu to stále nedařilo.

Jednalo se o to, že se pracovníkům v jeho společnosti e-maily odesílané na adresy Googlu vracely jako nedoručitelné a také velice často padaly do spamu. Web, který poštu odesílal, byl na platformě wix.com a internetová doména byla u Active24. 

Tyto problémy jsou většinou způsobeny tím, že je špatně (anebo není vůbec) nastaven SPF záznam v nastavení domény (tzv. DNS). Ten se musí nastavit individuálně podle dané aplikace, která má e-maily odesílat. 

A co že to ten SPF záznam je? SPF neboli Sender Policy Framework je validační metoda pro elektronickou poštu sloužící k ochraně proti spamu. Příjmový server ověřuje odchozí IP adresu zprávy vůči seznamu serverů autorizovaných k odesílání pošty z domény odesílatele. Více o této problematice se dozvíte v našem článku na blogu, tak se na něj nezapomeňte podívat.

Jak jsme spolu jeho problém vyřešili?

Zákazníkovi jsme po prvotním kontaktu na chatu zavolali a zjistili základní informace, jako je označení chyby, která se vrací při nedoručení e-mailu, název poskytovatele e-mailových schránek/webhostingu a další detaily. Pan Culka nám také sdělil, že by mu nejvíce vyhovovalo komunikovat s námi formou e-mailu, protože bývá velice zaneprázdněn. Domluvili jsme se tedy, že zjistíme, co vše budeme k řešení jeho problému potřebovat, a napíšeme mu další postup.

Na stránkách jeho poskytovatele webhostingu jsme dohledali potřebné informace k tomu, co je potřeba nastavit a v jakém „tvaru“ má být SPF záznam zapsán, a kontaktovali jsme zákazníka s tím, že toto nastavení můžeme buď provést společně (po telefonu anebo třeba jednorázovým dálkovým připojením na jeho počítač pomocí programu TeamViewer), anebo vše nastavíme sami, pokud nám sdělí přístupy k administraci své domény.

Zákazníkovi vyhovovala druhá varianta, tedy že vše nastavíme my, a tak nám sdělil své přístupové údaje. My jsme nastavili SPF záznam a zkontrolovali rovnou také to, zda jsou v pořádku i ostatní DNS záznamy. Panu Culkovi jsme poté připomněli, že je potřeba vyčkat, než se změna propíše (u některých poskytovatelů může propsání změny trvat až 24 hodin, i když většinou se změna projeví již během asi 2 až 4 hodin). Zákazník v podvečer téhož dne vyzkoušel, zda se již změna propsala, a tato zkouška byla úspěšná – e-maily najednou začaly chodit tak, jak by měly, na adresy Googlu již byly doručovány a ani na jiných serverech již nepadaly do spamu.

Jakmile nám pan Culka sdělil, že je již vše funkční a že je velice spokojen, požadavek jsme uzavřeli. Celkově nám řešení problému zabralo asi 1 hodinu práce, což je v porovnání s časem, který nad řešením strávil sám zákazník, nesrovnatelně méně.

A co na naši spolupráci zákazník říká?

„Vřele doporučuji. Během pár hodin pomohli vyřešit problém, se kterým jsme si lámali hlavu několik týdnů. Velkým plusem byla i velmi příjemná a vstřícná komunikace a možnost řešit problém skutečně on-line / na dálku.“

Máte také potíže s odesíláním e-mailů? Nebo s jejich přijímáním? Něco zkrátka nefunguje? Obraťte se na nás – jsme vaši IT parťáci nejen při řešení problémů s elektronickou poštou.

Kdo případ řešil?

Filip Svačina
Filip Svačina
Zobrazit profil

Váš IT Parťák

Chci se spojit s Parťákem

První požadavek pro malé firmy a podnikatele vyřešíme zdarma. Vyzkoušejte nás.