2 hodiny na 6 úkolů? Pro IT Parťáka hračka
*Případové studie jsou ověřovány. Více se dozvíte v obchodních podmínkách.
S lidmi ze společnosti DVA MLUVČÍ, s. r. o., se osobně známe už nějaký ten pátek – dlouhodobě nám pomáhají s marketingem. A protože za tu dobu získali celkem solidní přehled o tom, jak naše služby fungují, rozhodli se před časem začít naopak využívat naši pomoc na poli IT podpory. Dá se tedy říct, že jsme si sedli jak lidsky, tak profesně.
Jednatel agentury pan Radim Uher a jeho kolegyně a kolegové se na nás obracejí s různorodými požadavky. Za dva měsíce naší IT spolupráce jsme spolu zvládli vyřešit tyto potíže:
„Klasický ajťák“ by si samozřejmě účtoval i za dojezd těch několika málo kilometrů a navíc by si ke každému jednotlivému úkolu započítal hodinu práce (běžný standard v IT podpoře je zaokrouhlovat čas na celou hodinu nahoru). Tímto stylem by zákazník hradil 6 hodin práce + několik výjezdů. My jsme si za ně naúčtovali pouhou 1 hodinu a 45 minut práce. Pokrytí WiFi jsme zákazníkovi neúčtovali v rámci prvního požadavku zdarma.
Přestože jsou od sebe naše firmy vzdáleny necelých 5 kilometrů, vše vždy řešíme online, a to zpravidla za pomoci asistované reality. Ta, funguje tak, že nám přes zadní kameru smartphonu ve videu ukážete fyzický stav zařízení – například LED kontrolky WiFi routeru – a my vám do videa můžeme kreslit nebo ukazovat šipkou, co dál dělat. Druhým způsobem pomoci je vzdálené připojení přes program TeamViewer. Tuto technologii jsme používali současně s telefonním hovorem.
Jedním z případů byl problém s nefunkčním souhlasem s VOP při přeinstalování MacBooku. Ten jsme nakonec vyřešili jednoduchým odpojením zařízení od internetu.
Se stejným zaměstnancem jsme řešili také obnovení iPhonu po resetu do továrního nastavení. Tehdy totiž nastala potíž s autentifikační aplikací pro Facebook. Byla ztracena autentifikační aplikace i veškeré možnosti obnovení. Uživatele jsme odkázali na podporu samotného Facebooku a poradili, co přesně má jejím pracovníkům sdělit.
Špatné pokrytí WiFi bylo dalším z požadavků našeho zákazníka. V rámci úspory financí jsme nejprve navrhli na zkoušku přemístit starý router a nasměrovat antény tak, aby signál pokryl kanceláře i přilehlé venkovní prostory co nejefektivněji. To nepomohlo dostatečně: signál byl silnější, ale na náročnější práci nestačil.
Zákazník se na nás proto obrátil s výběrem routeru. Doporučili jsme jich několik a seřadili je dle kategorií od naprostého základu až po nejvyšší třídu. Zákazník zvolil zlatou střední cestu – Synology RT2600AC. Instalaci nového přístroje zvládl sám.
Zanedlouho poté se nám jeden ze zaměstnanců firmy ozval s tím, že se nemůže připojit k 5GHz síti nového routeru. V tomto případě jeho notebook nepodporoval pásmo 5 GHz. Doporučili jsme mu tedy kontrolu nastavení routeru. Tu zákazník nakonec provedl sám a následně si nastavil sekundární síť v pásmu 2,4 GHz.
Pan Uher se nám nedávno osobně ozval s tím, že ať se snaží sebevíce, externí spolupracovník nemůže přidávat ani editovat události v kalendáři Google Workspace. Problém nakonec tkvěl ve špatném nastavení pro externí uživatele.
„Skvělá služba, perfektní znalosti i ochotný přístup. Občas člověk potřebuje poladit nějaká nastavení, ať už v počítači, nebo v nějaké službě typu Google. Číst ta kvanta textů a zkoušet různá nastavení… díky… raději to přenechám PARŤÁKOVI. Doporučuji všem firmám, které nemají vlastního IT.“
Nedaří se vám nastavit Google Workspace, bojujete se zařízením Apple či slabým připojením? Toto jsou jen tři příklady z nespočtu problémů, které s vámi umíme vyřešit na dálku! Stačí se na nás obrátit na našem telefonním čísle – první požadavek máte zdarma a nijak vás nezavazuje k dalšímu odběru našich služeb.